ТРИ основни грешки на новата работа

08 Юни

 

Нова работа, нови-вълнения, нов гардероб! Намерили сте мечтаното работно място и всичко изглежда прекрасно, но не съвсем… Вижте дали не сте допуснали някои от трите основни грешки в работата.

 

1. Обезценяване на труд

 

Първата и най-често срещана грешка при младите кадри е да обезценят собствения си труд.

 

Принципът, от който се възползва работодателят е следния: ако има много желаещи за дадена позиция и не се съгласите да работите за малко пари, на опашката чака следващият, който е готов да го направи. Има сектори, при които съвсем умишлено се поддържа ниско заплащане, така че да няма алтернатива.

 

За съжаление, доста често след време човек придобива рутина и се примирява, защото това работно място е станало комфортната му зона. Червената лампичка може да светне още на самото интервю, като ви се намекне, че има още много кандидати, така че да се стреснете, че сте лесно заменяем кадър и да продавате времето си за по-ниска сума. Ако ви се намеква такова нещо периодично… освен, че не е нормално, то най-вероятно няма и толкова кандидати, а работодателят умишлено ви сплашва.

2. Работа в извънработно време

woman-in-black-tank-top-holding-white-smartphone-while-4482935.jpg

 

Прекрасно е да си харесвате работата и да сте отдадени на нея. Ако се разбирате и с колегите + шефа, вероятно сте и в здравословна работна среда. Ако дейностите във фирмата ви удовлетворяват и не ви дава мира недовършената работа, няма нищо лошо да оставате в офиса в извънработно време и да си доработвате по проектите, с които се занимавате.

 

Ако обаче се оказвате твърде често в ситуацията - шефа ви звъни след работа, в обедната почивка, събота, неделя, по време на отпуската ви, то това не е нормално. Разбира се, всичко е случва, може да не може да намери нещо по таблици, документи и т.н. Но много управители се възползват от близостта, която градят със служителите и им се качват на главата.

 

3. Съмнителни документи

 

positive-businesswoman-doing-paperwork-in-office-3756678.jpg

 

НИЩО не оправдава съмнителните документи.

За съжаление не малка част от фирмите, за да намалят данъците си, плащат една част от заплатата на ръка. Лампичката за това ще светне под една или друга форма още на интервюто за работа. Ако има нещо притеснително, отсрещният човек може да започне да увърта. А по-наглият работодател може и да Ви обясни ситуацията с успокоителен покровителствен тон на счетоводен език. Може да си кажете, че пенсията е далеч и ви е все едно. Питайте родител или роднина дали му е все едно. Може да си кажете, че имате човек до себе си и не се притеснявате за майчински. Като родите, може и този човек да го няма. Естествено в повечето случаи всичко е наред с вас, родителите, половинката, детето и т.н. Само че това не променя положението с некоректното отношение към вас и вашия труд. Със сигурност счетоводно всичко е изрядно, но на практика вие сте прецакани.